Faktura

Här får du svar på vanliga frågor som rör din faktura från Bredbandsbolaget.

Ring oss!

Om du har frågor om din faktura så rekommenderar vi i första hand att du ringer kundservice på 0770-777 111. Öppettiderna är vardagar 08-18.
Du kan också ta hjälp av guiden nedan. Där har vi samlat några vanliga frågor och svar som rör fakturor. 

Vanliga frågor

Jag har fått min första faktura. Trots att jag har månadsfaktura så har jag blivit debiterad för flera månader. Varför då?

Vi använder oss av förskottsbetalning. Det innebär att du alltid faktureras en månadsavgift i förskott. Din första faktura är på ett högre belopp eftersom du även faktureras för tiden din tjänst har varit inkopplad. Detta gäller endast din första faktura.

Vad är vad på fakturan?

Jag vill ha autogiro. Hur gör jag?

Du kan enkelt ansöka om autogiro genom att ringa kundservice på 0770-777 111

Du kan även hämta blanketten här och skicka in den till oss.

När är bästa tiden att ringa kundservice för frågor om min faktura?
Många väljer att ringa samma dag, eller dagen efter att fakturan har kommit. Trycket på Kundservice blir därför väldigt högt under just dessa två dagar vilket gör att det kan bli svårt att komma fram. Prova gärna att vänta ett par dagar innan du ringer, så kan vi ge dig snabbare service.
Det finns något som heter "Säkerhetspaket" på min faktura. Vad är det?
Vårt säkerhetspaket innehåller antivirus och brandvägg från F-Secure. När du tecknar bredband hos oss ingår Säkerhetspaketet kostnadsfritt i tre månader. Om du vill lägga till eller ta bort tjänsten är du välkommen att kontakta oss på kundservice 0770-777 111 så hjälper vi dig.
Fakturerar Bredbandsbolaget i förskott eller efterskott?
Löpande avgifter, som t.ex. månadsavgifter, faktureras i förskott. Samtalsavgifter faktureras i efterskott.
Från vilket datum börjar ni fakturera?
Vi fakturerar från och med det datum som din tjänst är tillgängligt och möjligt att aktivera. Om du väljer att aktivera din tjänst vid ett senare tillfälle, debiterar vi således ändå tjänsten från det datum den var möjlig att aktivera.
Min faktura innehåller betalsamtal. Jag vill veta var numren går. Var kan jag få reda på det?
På fakturan står det vilken förmedlingstjänst avgiften gäller. Kontakta oss på kundservice på 0770-777 111 om du har ytterligare frågor.
Vad händer om jag inte betalar min faktura i tid?
Efter förfallodatumet skickas en påminnelsefaktura ut till dig. Med påminnelsefakturan tillkommer en påminnelseavgift på 60 kronor. Om du betalat din faktura 2-5 dagar innan påminnelsefakturan landar hos dig, då kan du bortse från påminnelsefakturan.
Jag har missat min betalning som innehöll inkassoavgift. Vad händer nu?
Det som händer då är att vi överlämnar fakturan till vårt faktureringsbolag. Om du behöver information angående en obetald inkassofaktura så ska du vända dig till kundservice på 0770-777 111.
Jag vill lägga till en c/o-adress. Hur gör jag då?
Kontakta kundservice på 0770-777 111 så hjälper vi dig.
Vad innebär minutdebitering?
Det innebär att oavsett hur långt ditt samtal är så avrundar vi samtalslängden till hela minuter istället för sekunder. T.ex. ringer du ett samtal som varar 40 sekunder så får du betala för en minut plus öppningsavgiften.
Kommer minutdebiteringen att höja min faktura?
Du kommer endast att märka en marginell skillnad på dina samtalskostnader då vi enbart avrundar samtalslängden till hela minuter istället för sekunder.
  • Hittade du det du letade efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng