Vi använder oss av förskottsbetalning. Det innebär att du alltid faktureras en månadsavgift i förskott. Din första faktura är på ett högre belopp eftersom du även faktureras för tiden din tjänst har varit inkopplad. Detta gäller endast din första faktura.
Vad är vad på fakturan?
Du kan enkelt ansöka om autogiro genom att ringa kundservice på 0770-777 111.
Du kan även hämta blanketten här och skicka in den till oss.
Bredbandsbolaget delar ut IP-adresser med hjälp av en DHCP-server. Denna server följer DHCP-standard. Detta innebär att DHCP-servern delar ut den IP-adress klienten begär när klienten gör en DHCP-request. Windows DHCP-klient fungerar så att den alltid begär den IP-adress den hade sist när du gör en DHCP-renew. Det gör att din dator alltid får den IP-adress du hade senast, om den finns ledig. Är den inte ledig, får du en ny. I de flesta fall spelar det ingen som helst roll vilken IP-adress du har, men om du av någon anledning absolut vill byta IP-adress kan du göra så här:
Vi skickar en startbox med modem och installationsanvisningar till ditt företag. Du kopplar modemet till det första analoga jacket och till datorn och lägger sedan in IP-adresserna i din dator eller router. Om du valt dynamisk IP-adress blir du tilldelad en IP-adress när du kopplar upp förbindelsen. Har du beställt installation via separat ledning kommer det ut en tekniker för att installera anslutningen till ditt kontor. Har du frågor eller problem att komma igång så kontakta vår support på nummer 0770-777 111.
Vid installation av fibertjänsten kommer det oftast ut en tekniker från oss för att rekognosera innan installationen. Vid installationstillfället kommer det alltid ut en tekniker på plats och installerar förbindelsen. Ditt företag tilldelas en installationsprojektledare som ansvarar för just din installation. Han eller hon kontaktar dig när du skickat in avtalet till Bredbandsbolaget.