Behöver du hjälp i
ditt digitala hem?

Med Digihjälpen kan du få professionell
support inom tv, bredband och telefoni.

Tjänsterna finns till fasta priser och är avdragsgilla genom RUT

Behöver du hjälp i ditt digitala hem?

Med Digihjälpen kan du få professionell support inom tv, bredband och telefoni. Tjänsterna finns till fasta priser och är avdragsgilla genom RUT.

Tjänster & priser
    • Ta kontroll över din digitala vardag

      Tänk dig ett digitalt hem där allt bara fungerar. Där tekniken inte syns, utan arbetar i bakgrunden. Eller rentav är en del av inredningen, som att alla sladdar är dolda. Det är här Digihjälpen kommer in. Vi hjälper till att skräddarsy lösningar som passar just ditt hem samtidigt som vi synkroniserar och optimerar alla enheter, så du får ut mesta möjliga av dina digitala tjänster.

      Digihjälpen hjälper till med allt från installation, kabeldragning och konfigurering till utbyggnad av ditt digitala hem, oavsett om det gäller wifi eller tv-tjänster, kabel som fiber. Det kan t ex vara montering och installation av din nya TV och inställning av kanaler, att säkerställa ett effektivt wifi med stor räckvidd eller en fungerande bredbandsuppkoppling. Alla tjänster utförs av professionella tekniker, till fasta priser - dessutom subventionerade genom RUT.

      Digihjälpen erbjuds i samarbete med BBG, en av marknadens ledande leverantörer inom installation- och supportjänster för det digitala hemmet.

      Läs mer om Digihjälpens tjänster och priser nedan.

    • Tjänster och priser

      Installations- och optimeringshjälp, 399 kr (798 kr utan RUT)

      • Säkerställa fungerande tjänst
      • Installation och aktivering av wifi, bredband, tv och telefoni
      • Optimering av, genomgång och information om de aktiverade tjänsterna
      • Kort demo för användning av tjänsterna
      • Slutkontroll för att säkerhetsställa att allt funkar som det ska
      • Resekostnad är inkluderat i priset


      Extra bredbandsuttag och vidaredragning av fiberuttag (upp till 10 meter), 790 kr (1348 kr utan RUT)

      • Innefattar upp till 10 meter kabeldragning
      • Kabeldragning i vit minikanal
      • Resekostnad är inkluderat i priset
      • Pris per meter över 10 m är 75 kr/m (110 kr/m utan RUT)

      Har du dina tjänster via kabeltv-nätet och önskar extra kabeldragning?
      Då kontaktar du istället din fastighetsägare eller bostadsrättsförening.


      Flytt av första telefonjack, 433 kr (775 kr utan RUT)

      • Flytta första telefonjack ifall det är placerat på en otillgänglig plats (som t.ex. källaren eller hallen)
      • Kabel och uttag ingår
      • Resekostnad är inkluderat i priset



      Beställ här

Beställ tjänst
  • Paketerade tjänster

    De tjänster som erbjuds är alla optimerade för Bredbandsbolagets produkter och paketerade för att du ska få ut mesta möjliga hjälp vid besökstillfället. Det enda du behöver göra är att fylla i formuläret nedan. Efter beställningen kontaktar vi dig för att komma överens om en tid som passar för besök. En tekniker skickas ut inom 2-5 arbetsdagar från det att beställningen gjordes.

    Att tänka på inför besök

    Tjänsten du behöver hjälp med måste vara inkopplad och du ska ha mottagit ditt startpaket. Om du till exempel behöver hjälp med TV så måste du ha fått din TV-box. Samma sak gäller för bredband – du måste ha fått din router. Vill du ha wifi-support måste wifi-bryggan finnas hemma för att vi ska kunna hjälpa till med hela installationen.

    Beställningen är giltig först efter muntlig överenskommelse med BBG.

Välj ett eller flera alternativ:

Beställningsförfrågan skickad! BBG kontaktar dig inom kort.

Frågor & svar
  • Vem utför arbetet hemma hos mig?

    Vi samarbetar med BBG som är ett IT-support och installationsföretag med tekniker över hela Sverige. Företaget grundades 2007 och är idag en av marknadens största och ledande leverantörer inom installation och supporttjänster för det digitala hemmet. Bolaget har totalt cirka 85 anställda, varav 65 är tekniker. BBG har professionella tekniker och är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001.

    Hur fungerar RUT-avdraget?

    Från och med den 1 augusti 2016 så omfattas IT-tjänster i hemmet av RUT. Avdrag kan göras för installationstjänster och det är teknikerns arbetstid som är avdragsgill. Som kund faktureras du endast det belopp du ska betala, dvs. summan efter avdrag. Du behöver endast uppge ditt personnummer så hanteras administrationen gentemot Skatteverket av BBG. BBG kontrollerar även att ditt avdragsutrymme för RUT-tjänster inte är förbrukat (25 000 kr per år).

    Hur betalar jag för tjänsten?

    BBG fakturerar dig separat efter utfört arbete. Tjänsten betalas således inte via din faktura från Bredbandsbolaget.

    När får jag besök av er?

    Efter din beställning tar BBG kontakt med dig för att boka en tid som passar. Du får sedan besök av en tekniker inom 2-5 arbetsdagar efter bokad tjänst. BBG erbjuder besök av tekniker i hemmet på vardagar mellan klockan 08.00 och 18.00.

    Hur kontaktar jag BBG?

    BBG nås på telefonnummer 077-446 60 60 eller via mail support@bbg.se

  • Hittade du det du letade efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng