Driftstörningar

Här ser du aktuell information om eventuella driftstörningar och hur de påverkar dina tjänster.

Förlorad internetåtkomst efter uppdatering av Windows 10

7 december  

Just nu är det många som ringer angående datorer med Windows 10 som förlorat internetuppkoppling efter uppdatering den 6/12. För att återfå internetuppkoppling rekommenderas att du startar om din dator.

För att starta om din dator går du till Start, klickar på Strömbrytaren och väljer sedan Starta om (inte Stäng av).

Om problemet kvarstår ber vi dig kontakta Microsoft support på 085-599 00 00.

Läs mer här om vad du kan göra om du har problem att ansluta till internet.

Uppdaterad information 2016-12-15

Den 13/12 släppte Microsoft en uppdatering som löser de nätverksproblem som en del kunder har upplevt. Du kan behöva starta om din dator för att få uppdateringen installerad. För att starta om din dator går du till Start, klickar på Av/På-knappen och väljer Starta om (inte Stäng av). Mer information finns på Microsofts support forum

Problem med Chromecast och Zyxelmodem - löst

18 juli 

I samband med en uppdatering hos Google tidigare under våren uppstod ett problem mellan Chromecast och våra Zyxelmodem.
Vi har nu en lösning på problemet. Ring Kundservice 0770-777 000 så guidar vi dig genom en uppdatering av mjukvaran.

Inga kända driftstörningar

För närvarande har vi inga kända driftstörningar

Hittar du inte någon driftstörning i just ditt område?

Här hittar du aktuell information om driftstörningar med geografisk utbredning och mindre, lokala driftstörningar. Visning av kartorna fungerar inte via mobiltelefoner.

Se karta för - Bredband, tv och telefoni
Se karta för - Mobilt bredband

Läs mer om hur vi arbetar med driftstörningar

Tips! Prova alltid att starta om ditt bredband, modem eller router.

  • Hittade du det du letade efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng