Faktura

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om fakturan du får från Bredbandsbolaget.

Hur byter jag till autogiro eller e-faktura?

Faktureringsavgiften är 49 kronor per pappersfaktura. Fakturaavgiften täcker våra utgifter för administration, kuvert och porto. Det är därför både bra för miljön och plånboken att byta till autogiro eller e-faktura.

Ansökan om autogiro

Gör din ansökan direkt genom att Logga in

Du kan också ansöka om autogiro via din internetbank. Så här gör du:  

  1. Logga in på din internetbank
  2. Leta upp fliken för autogiro. Oftast hittar du den under samma flik som där du betalar dina fakturor.
  3. Sök på Bredbandsbolaget/Payex eller bankgiro 5572-4959
  4. Skriv in ditt kundnummer. Du hittar ditt kundnummer på Mina sidor och på din pappersfaktura.
  5. Signera. Klart.

Beställa e-faktura

Om du vill ha e-faktura från oss beställer du det enkelt via din internetbank. Därefter skickas våra fakturor direkt till din internetbank. Alla uppgifter som OCR-nummer, betalningsdag och belopp är ifyllda i förväg och kan inte bli fel.

Vill du ändå få pappersfakturor i fortsättningen?

Logga in och välj kontot med autogiro. Vid informationen om pappersfaktura klickar du i Beställ.

Läs mer om autogiro här

Varför får jag betala för flera månader på min första faktura?

Vi använder oss av förskottsbetalning. Det innebär att du alltid faktureras en månadsavgift i förskott. Din första faktura är på ett högre belopp eftersom du även faktureras för tiden din tjänst har varit inkopplad. Detta gäller endast din första faktura.

Var hittar jag min faktura?

Din faktura
Du hittar din senaste faktura med belopp och OCR-nummer genom att Logga in.

Bankgiro och Plusgiro
Bankgironummer 5572-4959
Plusgironummer 490 90 01-2

Kan jag få en kopia på min faktura?

Du hittar dina fakturor samlade på ett och samma ställe.
Logga in och välj den faktura du vill skriva ut.

Kan jag få en samtalsspecifikation?

Aktuell samtalsspecifikation kan du se under genom att Logga in.

Välj att se fakturor för telefoni. Därefter vid rubriken PDF kan du välja specifikation.

När det gäller samtalsspecifikationer så finns det regler enligt Post och telestyrelsen som vi måste följa. En regel är att vi ej får lagra information/specifikationer om ringda samtal längre än tre månader så tyvärr kan vi ej ta fram dessa då de är för gamla. Vi skickar heller aldrig specifikationer per mail eller fax.

OBS! Vi skickar endast samtalsspecifikation till abonnemangsinnehavaren.

På fakturan står det vilken förmedlingstjänst avgiften gäller.

  • Hittade du det du letade efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng