Behöver du hjälp?

På supportsidorna hittar många kunder hjälp och svar själva. Prova du också! Men kontakta oss om du går bet.

Senaste nytt

Lite av varje om våra produkter, tjänster, appar, webbplatsen och annat.

2024-01-31
Upplever du problem med din uppkoppling?

2023-12-07
Har vi bett dig kontakta oss?

2023-10-13:
Systemunderhåll helgen 14-15 oktober

2023-09-27:
Varning för bluff-sms om ”paket på väg”

Se alla nyheter

 

 

 

 

 

Hitta svaret själv!

Det här undrar många just nu

  • Fakturabeloppet kan ändras från månad till månad, och det kan bero på massa olika saker, men det vanligaste är att du har köpt något eller ändrat något i ditt abonnemang. Eller helt enkelt köpt ett nytt abonnemang, eftersom den första fakturan oftast är högre än de nästkommande.

    Läs allt om oväntat eller högt fakturabelopp här

  • För att ta reda på om vi har mottagit betalningen av din faktura loggar du in i Mitt Telenor. Informationen du ser där är samma som vi har tillgång till. Vi kan alltså inte se om fakturan är betald innan du kan se det själv.

    I Mitt Telenor ser du dina fakturor uppdelade utifrån om de är obetalda eller betalda. Du som har mobilabonnemang kan även se dina kommande kostnader. 

    Mitt Telenor finns även som app för dig som har mobilabonnemang.

     

    Står fakturan som obetald eller förfallen trots att du har betalat kan du läsa mer här.

     

  • Mobiltelefoni

    Uppsägningstiden för mobilabonnemang är en månad. 

    Du hittar ditt avtal i Mitt Telenor - antingen här på webben eller i appen.

     

    Bredband och TV

    Olika abonnemang har olika uppsägningstider. Vad som gäller för ditt abonnemang hittar du i de kampanjvillkor som du fick när du beställde abonnemanget. Från och med 1 maj 2014 är uppsägningstiden för alla nytecknade och uppgraderade abonnemang 1 månad. Tecknade du ditt abonnemang innan 1 maj 2014 är uppsägningstiden i normala fall 3 kalendermånader. 

  • Så här funkar det: 

    Att surfa

    När du reser inom EU/EES  samt i Andorra, Malaysia, Montenegro, Myanmar (Burma), Schweiz, Serbien, Thailand, Turkiet och USA kan du använda och dela hela abonnemangets mobilsurf med familjen utan extra kostnad. Om du har ett abonnemang med obegränsad surf kan ni tillsammans surfa för 100 GB. Du fördelar era 100 GB mellan dina familjemedlemmar i Mitt Telenor här på webben eller i appen

    Att ringa

    Ni ringer fritt inom familjen i hela världen när ni allihop, eller någon av er, tillfälligt befinner sig på resande fot en period på mindre än 30 dagar i följd. 

    Om du vill använda en utlandstjänst, till exempel Surfpaket, behöver det köpas till för varje användare (det vill säga för varje Extra-sim). 

    Håll koll på inställningarna

    Om inställningen Spärr av trafik i utlandet är aktiverad för någon användare måste den som står som står som ägare av abonnemanget ändra det, annars kan användaren varken ringa, ta emot samtal, surfa eller skicka sms. Inställningen finns i Mitt Telenor, så logga in här på webben eller i appen

     

  • För att kunna surfa utomlands behöver du slå på data-roaming. Om du reser inom EU/EES innebär detta inga extra kostnader. 

    Med våra abonnemang surfar du utan extra kostnader även i Andorra, Malaysia, Montenegro, Myanmar, Schweiz, Serbien, Thailand, Turkiet och USA.

    Här kan du se hur mycket det kostar att surfa i olika länder.

    Om du har kontantkort och ska resa till ett land som inte ingår i EU/EES behöver du ladda på extrasaldo för att kunna surfa. Här kan du läsa mer om hur du surfar med ditt kontantkort i utlandet

    Krånglar surfen utomlands? Använd vår felsökningsguide för att lösa problemet!

  • Nästan! 

    Med våra abonnemang har du totalt 100 GB/månad att surfa för i EU/EES, Schweiz, Storbritannien (inkl. Gibraltar), Turkiet, Serbien, Montenegro, Andorra, Thailand, USA, Malaysia och Myanmar (Burma). 

    Om du har Telenor Familj fördelar du era 100 GB mellan familjemedlemmarna i Mitt Telenor.

  • Du som äger abonnemanget kan enkelt beställa e-sim själv i Mitt Telenor. Om du inte äger abonnemanget får du be ägaren att beställa åt dig.

    Tips! Ta först reda på om din mobil kan ha e-sim. Läs om vilka enheter som stödjer e-sim


  • APN-inställningar för iPhone

    1. Gå till Inställningar och välj Mobilnät.
    2. Klicka på Alternativ för mobildata och sedan Mobilt datanätverk.
    Under Mobildata ska inställningarna vara:
    APN: services.telenor.se
    Användarnamn: Lämnas tom 
    Lösenord: Lämnas tom


    APN-inställningar för Samsung

    1. Gå till Inställningar och välj Mobilnätverk. 
    2. Klicka på Åtkomstpunktsnamn. Gå till Telenor MMS. Om det inte finns så tryck på Lägg till.
    Inställningarna ska vara:
    Namn: Telenor SE
    APN: services.telenor.se
    Proxy: ska vara tom
    Port: ska vara tom
    Användarnamn: ska vara tom
    Lösenord: ska vara tom
    Server: ska vara tom
    MMSC: http://mms
    MMS-proxy: 172.30.253.241
    MMS-port: 8799
    MCC: 240
    MNC: 08
    Verifieringstyp: PAP
    APN-typ: mms
    APN-protokoll: IPv4
    APN-protokoll vid roaming: IPv4
    Bärare: Ej angiven


    APN-inställningar för Sony

    1. Gå till Inställningar och välj Mer
    2. Klicka på Mobila nätverk och sedan Åtkomstpunktens namn.
    3. Gå till ”Telenor MMS”. Om det inte finns tryck på ”+”.
    Inställningarna ska vara:
    Namn: Telenor SE
    APN: services.telenor.se
    Proxy: ska vara tom
    Port: ska vara tom
    Användarnamn: ska vara tom
    Lösenord: ska vara tom
    Server: ska vara tom
    MMSC: http://mms
    MMS-proxy: 172.30.253.241
    MMS-port: 8799
    MCC: 240
    MNC: 08
    Verifieringstyp: PAP
    APN-typ: mms
    APN-protokoll: IPv4
    APN-protokoll vid roaming: IPv4
    Bärare: Ej angiven

  • Telenor Fastpris prepaid card

    A prepaid card for those who want to have the freedom, within Sweden or while travelling in the EU/EES, to call and text at a fixed price. With Fastpris calls, SMS and MMS are all free!

    Choose between nine different data allowances, from 0.5 GB - 150 GB.

    Top up amount/price:

    • 0.5 GB surf for SEK 49
    • 2 GB surf for SEK 99
    • 5 GB surf for SEK 149
    • 10 GB surf for SEK 199
    • 20 GB surf for SEK 249
    • 40 GB surf for SEK 299 + 500 minutes abroad
    • 100 GB surf for SEK 349 + 1 000 minutes abroad
    • 150 GB surf for SEK 449 + 1 500 minutes abroad

    The above top-ups are valid for 31 days, apart from 0.5 GB which is valid for 7 days.

    Calls, SMS and MMS within Sweden or when travelling within EU/EES: Included

    Calls, SMS and MMS to and from abroad

    Find out about our international prices here. Top-ups 40 GB, 100 GB and 150 GB include minutes to EU/EES, UK and USA. To use Telenor Fastpris abroad (only outside EU/EES), you need to top up with Extrasaldo (Extra Balance International).

    Telenor Hello  better prices for calls to the Middle East and Europe
    If you make a lot of calls to the Middle East or Europe, you should choose Telenor Hello

    Telenor Rörligt prepaid card

    Rörligt is ideal of you make fewer calls and text messages and want to control your costs.

    With Rörligt, calls are SEK 0.69/minute and SMS/MMS are SEK 0.69.

    These prices apply to regular Swedish phone numbers and when travelling within EU/EES.

    Top up amount/price:

    • SEK 100
    • SEK 400

    Calls within Sweden or when travelling within EU/EES

    SEK 0.69/min (SEK 0.99 connection charge)

    SMS/MMS within Sweden or when travelling within EU/EES.

    SEK 0.69 each

    Calls, SMS and MMS to EU/EES countries and countries outside EU/EES.

    Find out about our international prices here.

    Mobile surf

    SEK 1 for 1 MB

  • Minst en gång per år, annars avslutas ditt kontantkort automatiskt. I appen Telenor Ladda ser du vilket datum du senast måste ladda för att kontantkortet ska hållas aktivt.

    Om du har telematik måste du ladda ditt kontantkort minst en gång var 24:e månad, annars avslutas ditt kontantkort automatiskt. På ditt laddkonto ser du vilket datum du senast måste ladda för att kontantkortet ska hållas aktivt.

  • För att se ditt saldo eller hur mycket surf eller minutrar du har kvar på ditt kontantkort loggar du antingen in i appen Telenor Ladda eller på ladda.telenor.se

    Du kan också knappa in *121# och samtalslur på din mobil.

    Har du telematik ser du ditt saldo på ladda.telenor.se eller sätter in sim-kortet i en mobil och knappar in *121#

    Vet du att du har fått bonus-GB t.ex på din födelsedag, tänk på att du måste nyttja den inom 30 dagar, annars försvinner den och visas inte på ditt saldo. 

Upplever du problem?

Kolla på sidan "Min översikt" i Mitt Telenor! Där kan du göra en felsökning av ditt bredband, och du kan även se pågående driftstörningar som kan påverka ditt bredbands- eller tv-abonnemang En pågående driftstörning på Telenors eget nät syns överst på sidan. Vill du göra en felsökning klickar du på ditt bredband, så hittar du funktionen där. 

Behöver du fortfarande hjälp?

Kontakta oss

Kundservice: 020-222 222
Från din Telenormobil: 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222

Öppettider
Mobiltelefoni och mobilt bredband: Vardagar 8-18
Bredband, tv, och hemtelefoni via bredband: Vardagar 8-18

När du ringer oss behöver du identifiera dig med BankID eller personlig kod.

Chatta med oss! 

Du vet väl att du kan chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telbot eller mellan 9:30-16:30 för personlig service.

Vill du avsluta ditt abonnemang behöver du däremot kontakta oss genom att ringa eller skicka ett mejl via Mina Meddelanden i Mitt Telenor. Saknar du BankID, kan du använda kontaktformuläret. Via Mina Meddelanden och kontaktformuläret blir ditt uppsägningsdatum den dag vi mottar ditt meddelande.

Telbot hittar du längst ner i höger hörn på din skärm. 

Besök oss i butik

Du hittar din närmsta Telenorbutik här

Vill du skriva till oss? Gå till formuläret och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.