Funktioner

Du slipper ringa till supporten med hjälp av alla funktionerna i Servicecenter.

I Servicecenter får du bland annat hjälp med

  • Kontroll av din anslutningsfunktionalitet
  • Felsökning av anslutningar som inte fungerar
  • Optimering av hastigheten
  • Inställningar till ditt e-postprogram
  • Att beställa nya tjänster som till exempel antivirusprogram

Några avancerade verktyg i Servicecenter

  • Kontrollera signal med ping/traceroute
  • Kontrollera dina IP-uppgifter
  • Hitta ditt första telefonjack i huset
  • Hjälp med brandväggsinställningar 

Om du inte kan lösa problemet i Servicecenter får du en felkod av programmet. Den uppger du när du ringer till supporten. På så sätt får du snabbare hjälp.

Stänga av programmet
Vill du ha programmet igång i bakgrunden, klickar du bara på krysset uppe i högra hörnet i programmet. Om du vill stänga programmet helt och hållet, högerklickar du på ikonen för Servicecenter i aktivitetsfältet och väljer Avsluta. 

Blocka pop-up-information
Pop-up-funktionen kan enkelt stängas av. Högerklicka på ikonen för Servicecenter i aktivitetsfältet och välj Inställningar. Där bockar du ur rutan "Visa felmeddelanden vid problem med bredbandsanslutningen" och klickar OK.

  • Hittade du det du letade efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng