Felsökning

Har du problem med tilläggstjänsterna till telefonin? Åtgärda problemen genom att felsöka nedan.

Problem med Tilläggstjänster

1. Innan du startar felsökningen

Kontrollera så att du inte är berörd av någon driftstörning. Detta ser du under Driftstörningar.

Nedan finner du olika symptom. Leta upp det som verkar stämma överens med ditt problem och följ stegen för att felsöka.

2. Aktivering

Tilläggstjänster du eventuellt haft på ditt tidigare telefonabonnemang kommer inte följa med när du byter till oss.

Vi har ett stort utbud av tilläggstjänster, men du måste aktivera dem innan de kan användas.

3. Kontrollera dina inställningar

Fungerar inte faxen, larmet eller vissa telefoner med telefonin?

Bredbandstelefoni är funktionsmässigt helt likvärdig med vanlig telefoni. Ibland måste man dock göra några enkla inställningar på faxen eller larmet. Pulsvalstelefoner (t.ex. klassiska telefoner med nummerskiva) går bara att använda för att ta emot samtal. Det går inte att ringa upp med en pulsvalstelefon.

Det gör också att äldre faxar och larm som är inställda på att ringa med pulsval måste ställas om till tonval. Faxar måste också vara inställda på hastigheten 14.4 kbps. Är inte inställningarna standard går de ofta att justera, se respektive bruksanvisning.

  • Hittade du det du letade efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng