TRY & FLEX

Så kan du använda Bredbandsbolagets tjänster TRY och FLEX.

  • Så fungerar TRY

    Med Bredbandsbolaget TRY har du alltid 30 dagar på dig att prova våra tjänster. Skulle du inte vara nöjd är det bara att lämna tillbaka.

    Tänk på:

    • Du kan när som helst under de första 30 dagarna avbryta ditt abonnemang och returnera din router eller tv-box till oss. 
    • Returen ska vara komplett, inklusive alla tillbehör (som till exempel kablar, laddare, box och manualer) och i oskadat skick.
    • Om du köper en hårdvara/pryl med din tjänst (som till exempel Playstation 4, dator eller surfplatta) gäller TRY enbart på tjänsten. Du får då en slutfaktura med återstående avbetalningar för hårdvara/pryl. 
    • TRY gäller inte vid köp av villafiber eller för tjänster tecknade i samband med beställning av fiberinstallation.

    Gör så här:

    Kontakta oss på telefon 0770-777 000 så hjälper vi dig.

    Mer om TRY:

    • Dina 30 dagar startar från den dag du har möjlighet att börja använda din tjänst.
    • TRY kan kombineras med alla kampanjer.
    • TRY gäller ej ViasatC More eller övriga premium-tilläggstjänster till tv. 
    • Om du nyttjar Bredbandsbolaget TRY betalar du endast för den rörliga användning du haft, till exempel om du ringt samtal eller hyrt film i filmbutiken. Du betalar ingen start- eller anslutningsavgift.
    • Du kan använda TRY max en gång per tjänst (bredband, tv, telefoni).
  • Så fungerar FLEX

    Med Bredbandsbolaget FLEX kan du som kund alltid byta mellan bredbandshastigheter och tv-paket oavsett om du har bindningstid och oavsett om du vill byta upp eller ner. Dessutom förlängs inte bindningstiden.

    Tänk på:

    • Du kan byta abonnemangsform högst en gång per månad.
    • Du kan uppgradera ditt abonnemang tidigast en månad efter att du tecknat det. 
    • Vill du byta till en lägre bredbandshastighet eller till ett mindre tv-paket kan du göra det tidigast två månader efter tecknande. 
    • Om du byter från ett äldre abonnemang till ett nytt, kan du inte byta tillbaka igen. 
    • Om du väljer att ta bort tjänster som inte längre säljs, kan du inte lägga till dessa på nytt.  

    Gör så här: 

    Kontakta oss på telefon 0770-777 000, så hjälper vi dig att byta abonnemangsform.

    Mer om FLEX:

    • Bredbandsbolaget FLEX kan användas av dig som vill byta hastighet på ditt bredband eller byta mellan våra tv-paket T-1 Bas, T-2 Flex eller T-3 Stor.
    • FLEX kan inte användas på Viasat, C More eller övriga premium-tilläggstjänster till tv. 
    • Din bindningstid förlängs inte när du utnyttjar FLEX.
    • Om du väljer att uppgradera din tjänst sker ändringen direkt efter att du beställt den. 
    • Om du väljer att nedgradera din tjänst börjar ändringen gälla vid nästa månadsskifte.
    • Om du i nuläget har en kampanj som endast finns för en specifik bredbandshastighet/tv-paket försvinner den om du nyttjar FLEX.