Kanal, ljud och bild

Det saknas kanaler när jag loggar in – varför?

Vissa kanaler i våra tv-paket saknar vi rättigheter att inkludera i streamingtjänsten. Men vi jobbar självklart hela tiden med att kunna utöka utbudet så att vi kan erbjuda dig ännu mer kvalitativt innehåll.
 
Du som har grundpaketet T-2 Flex kan enkelt byta dina favoritkanaler genom att logga in och göra bytet under Mina tjänster/tv. Det kan ta upp till ett dygn innan de nya kanalerna du har valt blir tillgängliga. Kom ihåg att du också behöver logga ut/in från stream.bredbandsbolaget.se eller appen för att uppdateringarna ska synas.

Jag har 8 favoriter och har nyligen ändrat kanaler i mitt paket – varför ser jag inte ändringarna i streamingtjänsten?

Det kan ta upp till ett dygn innan de nya kanalerna du har valt blir tillgängliga. När du ändrat kanalerna behöver du också logga ut och därefter logga in på nytt i streamingtjänsten.

Det kan även vara så att vi saknar rättigheter att streama innehållet i den nya kanal som du har valt. I dagsläget har vi inte möjlighet att streama alla kanaler vi erbjuder i våra tv-paket.

Jag saknar ljud när jag streamar – vad ska jag göra?

  1. Kontrollera att ljudet är påslaget på din telefon eller din dator (att enheten inte står på ljudlöst/mute)
  2. Kontrollera volymen i filmspelaren. Är ljudsymbolen överstruken innebär det att ljudet är avstängt.
  3. Kontrollera om ljudet fungerar för andra filmer eller tv-serier. Har du samma problem där, testa att streama via en annan enhet. 
Verkar problemet ligga i enheten du använder, kontakta tillverkaren eller återförsäljaren. Om problemen fortsätter, kontakta vår kundservice på 0770-777 000 för att felanmäla.

Bild och ljud synkar inte/bilden hackar

Om du har problem med osynkad bild och ljud eller bild som hackar när du tittar kan det bero på dålig prestanda hos den enhet du använder, till exempel för lite minne eller för många aktiva appar.

Tänk på att omgivningen kan påverka ditt datanätverk. Tjocka betongväggar i fastigheten, radiovågor, många på samma ställe som streamar samtidigt och så vidare.

Om du använder en dator: 
  • Säkerställ att du har en uppkopplingshastighet från 6 Mbit/s eller högre. Detta kan du göra på www.bredbandskollen.se.
  • Prova att minska avståndet mellan den trådlösa routern och datorn, eller anslut med en kabel
  • Säkerställ även att du har den senaste versionen av webbläsaren. Om inte kan du behöva uppdatera. Läs mer om våra systemkrav
  • Säkerställ att det inte finns någon aktuell driftstörning i ditt område
  • Se om tjänsten fungerar i en annan enhet, exempel via din mobil. På så sätt får du bättre förståelse om det har med enheten att göra, eller tjänsten/uppkopplingen.
 
Har du fortsatta problem är du alltid välkommen att kontakta kundservice på 0770-777 000 för vidare hjälp. Då är det bra att du har testat ovanstående och att du informerar om detta när du ringer.
 
Om du använder en mobil eller surfplatta:
 
  • Säkerställ att du har en uppkopplingshastighet från 6 Mbit/s eller högre. Detta kan du göra på www.bredbandskollen.se.
  • Prova att koppla upp dig mot ett nätverk/WiFi för att se om det blir bättre. 
  • Prova även att starta om tjänsten. 
  • Säkerställ att det inte finns någon aktuell driftstörning i ditt område
  • Se om tjänsten fungerar i en annan enhet, exempel via din dator. På så sätt får du bättre förståelse om det har med enheten att göra, eller tjänsten/uppkopplingen.
Har du fortsatta problem är du alltid välkommen att kontakta kundservice på 0770-777 000 för vidare hjälp. Då är det bra att du har testat ovanstående och att du informerar om detta när du ringer.
  • Hittade du det du letade efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng