Streaming

Det buffrar bara – varför och vad gör jag?

Om du har problem med buffring och fördröjning när du tittar kan det bero på dålig uppkoppling eller hög belastning.

Tänk på att omgivningen kan påverka ditt datanätverk. Tjocka betongväggar i fastigheten, radiovågor, många på samma ställe som streamar samtidigt och så vidare.

Om du använder en dator:
Har du fortsatta problem är du alltid välkommen att kontakta kundservice på 0770-777 000 för vidare hjälp. Då är det bra att du har testat ovanstående och att du informerar om detta när du ringer.

Om du använder en mobil eller surfplatta:
  • Säkerställ att du har en uppkopplingshastighet från 6 Mbit/s eller högre. Detta kan du göra på www.bredbandskollen.se.
  • Prova att koppla upp dig mot ett nätverk/WiFi för att se om det blir bättre. 
  • Prova även att starta om tjänsten. 
  • Säkerställ att det inte finns någon aktuell driftstörning i ditt område
  • Se om tjänsten fungerar i en annan enhet, exempel via din dator. På så sätt får du bättre förståelse om det har med enheten att göra, eller tjänsten/uppkopplingen.
Om du använder en Apple TV: 
  • Säkerställ att du har en uppkopplingshastighet på minst 10 Mbit/s eller högre.
  • Se till att du har den senaste versionen av mjukvaran i Apple TV.
  • Säkerställ att det inte finns någon aktuell driftstörning i ditt område.
Har du fortsatta problem är du alltid välkommen att kontakta kundservice på 0770-777 000 för vidare hjälp. Då är det bra att du har testat ovanstående och att du informerar om detta när du ringer.

Hur streamar jag till min Apple TV?

Du kan streama till Apple TV 4:e generationen. Vi rekommenderar en internethastighet på minst 10 Mbit/s. 

Du laddar ner appen Stream till din Apple TV och för att komma igång behöver du också ha aktiverat tjänsten här.

Jag kan inte streama till min dator, varför?

  • Säkerställ att du har en uppkopplingshastighet från 6 Mbit/s eller högre. Detta kan du göra på www.bredbandskollen.se.
  • Prova att minska avståndet mellan den trådlösa routern och datorn, eller anslut med en kabel
  • Säkerställ även att du har den senaste versionen av webbläsaren. Om inte kan du behöva uppdatera. Läs mer om våra systemkrav 
  • Säkerställ att det inte finns någon aktuell driftstörning i ditt område
  • Se om tjänsten fungerar i en annan enhet, exempel via din mobil. På så sätt får du bättre förståelse om det har med enheten att göra, eller tjänsten/uppkopplingen.
Har du fortsatta problem är du alltid välkommen att kontakta kundservice på 0770-777 000 för vidare hjälp. Då är det bra att du har testat ovanstående och att du informerar om detta när du ringer.

Jag saknar ljud när jag streamar – vad är fel?

  1. Kontrollera att ljudet är påslaget på din telefon eller din dator (att enheten inte står på ljudlöst/mute)
  2. Kontrollera volymen i filmspelaren. Är ljudsymbolen överstruken innebär det att ljudet är avstängt.
  3. Kontrollera om ljudet fungerar för andra filmer eller tv-serier. Har du samma problem där, testa att streama via en annan enhet. 
Verkar problemet ligga i enheten du använder, kontakta tillverkaren eller återförsäljaren. Om problemen fortsätter, kontakta vår kundservice på 0770-777 000 för att felanmäla.
  • Hittade du det du letade efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng