Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om Bredbandsbolaget Stream.

Det saknas kanaler när jag loggar in – varför?

Vissa kanaler i våra tv-paket saknar vi rättigheter att inkludera i streamingtjänsten. Men vi jobbar självklart hela tiden med att kunna utöka utbudet så att vi kan erbjuda dig ännu mer kvalitativt innehåll.
 
Du som har grundpaketet T-2 Flex kan enkelt byta dina favoritkanaler genom att logga in på Mina sidor och göra bytet under Mina tjänster/tv. Det kan ta upp till ett dygn innan de nya kanalerna du har valt blir tillgängliga. Du behöver också logga ut/in från stream.bredbandsbolaget.se eller appen för att uppdateringarna ska synas.

Det buffrar bara – varför och vad gör jag?

Om du har problem med buffring och fördröjning när du tittar kan det bero på dålig uppkoppling eller hög belastning.

Tänk på att omgivningen kan påverka ditt datanätverk. Tjocka betongväggar i fastigheten, radiovågor, många på samma ställe som streamar samtidigt och så vidare.

Om du använder en dator:
Har du fortsatta problem är du alltid välkommen att kontakta kundservice på 0770-777 000 för vidare hjälp. Då är det bra att du har testat ovanstående och att du informerar om detta när du ringer.

Om du använder en mobil eller surfplatta:
  • Säkerställ att du har en uppkopplingshastighet från 6 Mbit/s eller högre. Detta kan du göra på www.bredbandskollen.se.
  • Prova att koppla upp dig mot ett nätverk/WiFi för att se om det blir bättre. 
  • Prova även att starta om tjänsten. 
  • Säkerställ att det inte finns någon aktuell driftstörning i ditt område
  • Se om tjänsten fungerar i en annan enhet, exempel via din dator. På så sätt får du bättre förståelse om det har med enheten att göra, eller tjänsten/uppkopplingen.
Har du fortsatta problem är du alltid välkommen att kontakta kundservice på 0770-777 000 för vidare hjälp. Då är det bra att du har testat ovanstående och att du informerar om detta när du ringer.

Varför blir jag ombedd att bekräfta uppdatering av abonnemang när jag försöker hyra film?

För att du försökt hyra en film som inte ingår ditt abonnemang. Det kan vara en film som finns att hyra hos till exempel SF Anytime eller C More.

Kontakta kundservice på telefon 0770-777 000 om du behöver hjälp eller mer information. Kom ihåg att det är den som står på abonnemanget som måste ringa om man vill utöka abonnemanget.

Vad kan jag streama?

Du kan streama de kanaler som ingår i ditt tv-paket. Vissa kanaler kan saknas, och det beror på att vi inte har rätt att inkludera dem i streamingtjänsten. I tjänsten Play kan du streama många av de program som har sänts tidigare under veckan. Du kan även hyra film via tjänsten Hyrfilm. Hyra film kan du dock endast göra via stream.bredbandsbolaget.se och Google Play.

Vilka enheter kan jag streama till – och hur gör jag?

Du kan streama till datorn, mobilen, surfplattan och tv:n.

I datorn

Gå till adressen stream.bredbandsbolaget.se och logga in. OBS! Använder du någon av webbläsarna Firefox, Internet Explorer eller Safari? För att tjänsten ska fungera måste du installera tilläggsprogrammet Microsoft Sliverlight.

I mobilen

För att kunna använda tjänsten i din mobil behöver du ladda ned appen Bredbandsbolaget Stream. Appen finner du i Appstore och Google Play.

I surfplattan

För att kunna använda tjänsten i din surfplatta behöver du ladda ned appen Bredbandsbolaget Stream. Appen finner du i Appstore och Google Play.

På tv:n

För att nå tjänsten via din tv kan du använda Google Chromecast.

Kan jag titta offline?

Nej, den möjligheten finns inte. För att streama innehållet behöver du ha tillgång till internet.

Hur snabb internetuppkoppling behöver jag för att kunna använda tjänsten?

Du behöver ha en uppkoppling på minst 6 Mbit/s. På bredbandskollen.se kan du enkelt se hur snabb din uppkoppling är.

Kan jag använda tjänsten utanför hemmet eller utanför Sverige?

De flesta kanaler är tillgängliga överallt där du har tillgång till internet eller mobildata, förutsatt att du befinner dig i Sverige eller streamar via en mobiltelefon med svenskt abonnemang. 

Du kan alltså inte använda tjänsten utanför Sverige. Det beror på att vi saknar de rättigheter som krävs för att sända utanför Sverige eller för att streama i en mobiltelefon med ett utländskt abonnemang.

Vad händer om jag ändrar mitt tv-paket?

Dina ändringar följer automatiskt med till streamingtjänsten. Det kan ta upp till ett dygn innan de nya kanalerna du har valt blir tillgängliga. Du behöver också logga ut/in från stream.bredbandsbolaget.se eller appen för att uppdateringarna ska synas.  

Kan jag skaffa Bredbandsbolaget Stream utan att ha ett tv-abonnemang hos Bredbandsbolaget?

Tjänsten är ett komplement till tv-abonnemanget och går inte att teckna separat. Vi utvecklar dock våra tjänster hela tiden, och informerar alltid våra kunder när vi gör förändringar i vårt utbud.

Kan jag behålla tjänsten trots att jag avslutar mitt vanliga tv-abonnemang hos er?

Nej, det kan du inte. Anledningen är att Bredbandsbolaget Stream ingår som en del  i våra tv-paket, och kan därmed inte varken tecknas eller användas fristående från dessa.

Hur ändrar jag mina inloggningsuppgifter?

Ditt användarnamn (din e-postadress) kan du ändra enbart via Mina sidor.

Ditt lösenord kan du ändra via Mina sidor, men även direkt i Bredbandsbolaget Stream-tjänsten.

Jag har glömt mina inloggningsuppgifter – vad gör jag?

Du kan återställa ditt lösenord på två olika sätt:

  1. Via Mina sidor
  2. Direkt i Bredbandsbolaget Stream-tjänsten
Följ någon av länkarna ovan. I båda fallen anger du din e-postadress. Därefter kommer du att få ett mejl med instruktioner om hur du återställer ditt lösenord.

Var ser jag vilka filmer jag har hyrt?

Det ser du på stream.bredbandsbolaget.se. Filmerna debiteras på din vanliga månadsfaktura. Fakturan hittar du på Mina sidor.
  • Hittade du det du letade efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng