Tv och stream

Vill du kolla på tv men har lite problem? Gå ingenstans. Hundratals kunder hittar rätt här varje dag.

Kom igång!

Den ultimata guiden till att titta på tv från Telenor är max tre klick bort – hur du än vill titta. 

Låter bra, ta mig till tv-guiderna!

Kan du inte kolla?

Funkar det inte alls? Kolla om det är en driftstörning

Funkar det dåligt trots att det inte är en driftstörning? Problemlösning

Visas det ett felmeddelande på skärmen? Till felmeddelanden 

Ändra något

Vill du ändra något ska du logga in i Mitt Telenor. Där kan du 

  • uppgradera ditt tv-paket och köpa tillval
  • ändra inloggningsuppgifter till Telenor Stream

Logga in

Vanliga frågor om tv

  • I datorn
    Gå till adressen stream.telenor.se och logga in.

    I mobilen och surfplattan
    För att kunna använda tjänsten i din mobil och surfplatta behöver du ladda ned appen Telenor Stream. Appen finner du i App Store och Google Play.

    På tv:n
    För att nå tjänsten via din tv kan du använda Google Chromecast alternativt ladda ner appen Telenor Stream till Apple TV (gen 4 och nyare) eller Android TV (version 9 eller nyare). Eller streama direkt på din smarta tv från Samsung eller LG. Mer information hittar du här.

  • Gör så här:

    1. Först aktiverar du ditt konto på telenor.se/aktivera-stream. 
    2. Sedan går du antingen in på stream.telenor.se eller så laddar du ned Telenor Stream i App Store eller Google Play, och loggar in där.
  • Ja, du kan streama på upp till två enheter samtidigt på ditt abonnemang.

  • Du kan välja mellan fyra olika tv-paket – Bas, Mellan, Stor eller Premium. Skillnaden mellan paketen är hur många kanaler som ingår.

    Här kan du söka på din adress och se vilket tv-paket du kan få.

    I tv-paketen ingår appen Telenor Stream, så att du kan titta på ditt tv-innehåll på vilken skärm du vill, var du vill. En tv-box ingår också som lån utan extra kostnad.

    Du kan enkelt byta mellan de olika tv-paketen, och din bindningstid förlängs inte när du byter.

  • Ja, men du måste koppla in en nätverkskabel mellan tv-boxen och routern. Om du vill ha trådlös tv och är ansluten via ett öppet bredbandsnät behöver du två stycken Technicolor OWA0130, en mottagare och en sändare. Är du ansluten via Telenors fibernät räcker det att köpa en trådlös tv-sändare om du redan har Telenor wifi-router i4882 eller Technicolor 799.

    Du köper Technicolor OWA0130 via vår kundservice på 020-222 222.

    Här hittar du en kom igång-guide till trådlös tv via Technicolor OWA0130 (pdf)

  • Om du har en tv med inbyggd box behöver du ingen separat tv-box för att kunna se digital-tv och hd-kanaler.

    Det du behöver är:

    • Ett programkort med kanalpaket från Telenor
    • En godkänd tv med inbyggd box 
    • En tv-modul för programkort

    Så här gör du:

    Sätt i programkortet i tv-modulen, och sedan modulen i tv:n. Gör en programsökning och välj region. Klart!

    Kontakta gärna kundservice om du har frågor eller funderingar.

  • Det beror på vilken utrustning du har. Om du sitter på stadsnät eller Öppet nät är det viktigt att du kopplar in tv-boxen direkt till bredbandsuttaget eller tjänstefördelaren.

    Här kan du söka och se portar för våra olika modem/routrar och stadsnät.

  • Det beror på. Om startdatumet för din tv-tjänst har passerat så kan du aktivera Telenor Stream trots att du inte har fått tv-boxen. Men om startdatumet är längre fram i tiden så måste du vänta tills det har passerat.

  • Om du kan se vissa kanaler på din tv men inte i Telenor Stream så beror det på att vi inte har fått tillåtelse att distribuera dem där.

  • Det är superenkelt! Välj Konto längst ned till höger i Telenor Stream-appen. Välj därefter Favoritkanaler. Då får du upp en lista med alla kanaler. Sätt sedan ett kryss i rutan för varje kanal som du vill spara som favorit. Klart!

    Tyvärr går det inte att spara favoritkanaler i appen för tv-apparater från Samsung ännu, men vi jobbar på det.

  • Den förinställda pin-koden är 0000.

    Tips! Byt koden till en som är svårare att gissa. Gå in i Telenor Stream-appen och välj Konto följt av Inställningar, Konto och slutligen Ändra kod.

    Tyvärr går det inte att ändra kod i appen för tv-apparater från Samsung ännu, men vi jobbar på det. Men du kan till exempel ladda ner mobilappen till din telefon och byta där istället.  

    Om du själv har bytt kod och sedan glömt bort den så behöver du kontakta oss för att få hjälp.

  • Kul att du vill beställa ett tv-paket! Antingen går du in på våra tv-sidor eller så kontaktar du vår kundservice på 020-222 222.

  • Med 7 dagars omstart direkt i tv:n kan du pausa, spola och starta om program från början. Hur många gånger du vill, upp till sju dagar bakåt i tiden.

    Öppna tv-guiden genom att trycka på EPG-knappen på fjärrkontrollen. De program med en blå play-symbol framför går att titta på, det vill säga starta om. Samma sak gäller för miniguiden (nås via "Info"-kanppen på fjärrkontrollen). Du kan även starta om ett program som precis börjat genom att trycka på Ok-knappen.

    Du kan se en stor mängd program i efterhand.

Hitta svaret själv

Sök på det du undrar över. 

Hittade du inte svaret på din fråga?


Ring oss på 020-222 222. 


Öppet vardagar kl 8-18. Teknisk support för bredband, tv och hemtelefoni via bredband har dessutom öppet på vardagar kl 8-18 och på lördagar 10-17.

När du ringer oss behöver du identifiera dig med BankID eller personlig kod.