• Om Bredbandsbolaget

    Vi gör mer för att öka din upplevelse

  • Om oss

    Vi gör mer för att öka din upplevelse

  • Information om Bredbandsbolaget
Om oss

Största alternativa bredbandsleverantören

Bredbandsbolaget erbjuder bredband med höga hastigheter för internetaccess, telefoni, digital-tv och andra tjänster. Vi har idag fler än 475 000 anslutna hushåll och företagskunder. Därmed är vi landets näst största bredbandsleverantör med 25 procent av marknaden. I storstadsregionerna är vi nummer ett. 

Bredbandsbolaget är också en av Sveriges största leverantör av bredbandstelefoni med fler än 200 000 anslutna hushåll. Vårt nät byggs ut kontinuerligt och omfattar idag 2 miljoner svenska hushåll på över 70 orter. 

Bredbandsbolaget är en del av Telenor, Sveriges ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster.

  • Vi utvecklar vårt erbjudande

    Bredbandsbolagets expansionsplaner är både ambitiösa och realistiska. Det finns en stark efterfrågan på marknaden och vi har bevisat att vi kan svara upp mot den. Bredbandsbolaget var först med att lansera snabbt bredband via telejacket, först med IP-telefoni och först med att lansera digital-TV via bredband. 

    Vi kommer att fortsätta bygga verksamheten med samma höga ambitioner för utvecklingen av tjänsterna och servicen.

  • Bredbandsbolagetsraket
  • Vi är en trygg utmanare

    Vår framgång bygger på att våga utmana befintliga strukturer och pröva nya grepp. Bredbandsbolaget har en flexibilitet och effektivitet som gör oss snabbfotade på en föränderlig marknad och som ger oss fördelar i konkurrensen. Vår verksamhet har en mycket tydlig inriktning - att vara den ledande leverantören av bredband med höga hastigheter för internet, telefoni, digital tv och andra tjänster, med hög kvalitet och tillförlitlighet. 

    Företaget grundades 1998 och sedan juli 2005 är Bredbandsbolaget ett helägt dotterbolag till norska Telenor ASA. Telenor Sverige har idag 2100 anställda.

Karriär

Vår framgång har många ansikten

Och på vår karriärwebb kan du möta några av dem. Bredbandsbolaget ingår som en del i Telenorkoncernen. Genom att följa länken får du ta del av vad det innebär att vara medarbetare hos oss - oavsett om det är på Telenor, Bredbandsbolaget eller Glocalnet. 

Du hittar också information om våra värderingar, olika affärsområden, vanliga yrkestitlar inom respektive område, karriärtips, lediga jobb och mycket annan nyttig information som kan hjälpa dig ta reda på om vi är rätt för dig. 

Välkommen till karriärwebben

CSR

Trygg på nätet

Ett nytt initiativ med gamla rötter

I dag lever nästan alla en stor del av sina liv på internet. Och nätet är en fantastisk plats. Här blir vi smartare, gladare, inspirerade, upprörda, upprymda och förälskade. Där möts vi alla, över åldrar, geografiska gränser och intresseområden. Men många av de normer och sociala strukturer som reglerar hur vi behandlar varandra offline finns ännu inte i vår digitala vardag. På nätet saknas dessutom ofta de skyddsnät och det stöd som finns i samhället i övrigt. Det råder också ett kunskapsglapp mellan dem som vuxit upp i ett digitaliserat samhälle – ”digital natives” – och de som fått lära sig allt eftersom - ”digital immigrants”.
Sedan 2004 har Bredandsbolaget och Telenor flera initiativ på våra 13 marknader med fokus att göra internet till en säkrare plats för barn och unga. Men det räcker inte. Vi kan göra mer. Trygg på nätet är vårt gemensamma initiativ för att bidra till en tryggare nätupplevelse för alla. Under detta paraply har vi genomfört flera aktiviteter för att säkerställa att mobiltelefonen och nätet inte missbrukas utan förblir verktyg som skapar positiva möjligheter.

Nätprat

Kanske det viktigaste samtalet du ännu inte haft Vi tror inte på att uppfinna hjulet igen. Vi tror att lösningen, precis som i alla tider, finns just i dialogen. Skillnaden är att det inte längre endast är de vuxna som måste vägleda de yngre, utan även vice versa. Nätprat är ett initiativ från Bredandsbolaget och Telenor inom ramen för Trygg på nätet och syftar till att främja dialogen mellan vuxna och barn om livet nätet för att motverka mobbning och kränkningar. Vi tror att de som har störst kunskap om det digitaliserade samhällets möjligheter och utmaningar måste guida dem med mest erfarenhet av livet. Läs gärna mer på nätprat.se och följ #Nätprat i sociala och traditionella medier.
Miljö

Miljö

Vi på Bredbandsbolaget har under många år arbetat med miljöfrågor och vi vill göra vad vi kan för att bidra till ett hållbart samhälle.

Detta gör vi ständigt genom att utveckla och förenkla miljömässigt effektiva kommunikationslösningar, men också genom att hushålla med resurser och ta hand om vårt avfall på bästa möjliga sätt. Bredbandsbolaget har en koncernövergripande policy för Corporate Responsibility där miljö utgör en viktig del.

I vårt arbete med att systematiskt minska miljöpåverkan för Telenor Sverige, där Bredbandsbolaget ingår, har följande fokusområden lyfts fram:

  • klimatpåverkande utsläpp och energiförbrukning
  • källsortering och återvinning
  • miljöeffektiva upphandlingar och inköp

Vid investeringar och val av leverantörer tas hänsyn till miljöaspekter för att minska materiel- och resursutnyttjande. Miljökriterier ingår som en naturlig del i Bredbandsbolagets inköpsprocess.

Cookies

Om cookies

På Bredbandsbolagets webbplats används cookies.

Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en hemsida med cookies få tillgång till information om att webbplatsen innehåller cookies och ändamålet med användningen av dessa. Användaren ska också ha möjlighet att samtycka till om cookies ska få lagras på datorn, vilket kan ske genom inställningar i den webbläsare som användaren har.

Vilka cookies används

Den här webbplatsen innehåller två olika typer av cookies. Varaktiga cookies, som är en textfil som lagras på din dator samt tillfälliga cookies, så kallade sessions-cookies, som endast lagras temporärt och försvinner när du stänger ner din webbläsare. Cookies används dels för att optimera webbplatsens funktion och anpassa den efter dina önskemål, dels för att kunna analysera statistik så att vi kan göra sajten bättre för dig som kund. De webbanalysverktyg som används på denna webbplats använder cookies. Dessa cookies samlar in information på aggregerad nivå om hur besökarna använder webbplatsen, t.ex. antal sidvisningar, var besökare kommer från och antal besök, i syfte att förbättra webbplatsen och ge en bra användarupplevelse.

Hur tackar jag nej till cookies?

Om du inte accepterar cookies kan du konfigurera din webbläsare så att cookiefiler inte laddas ner i din dator. Du kan också välja att konfigurera din webbläsare så att du får möjlighet att ta ställning till om du vill tillåta varje ny cookie som en webbplats skickar till din dator. En sådan konfiguration gör att du innan en cookie sparas får kännedom om den och väljer om du vill acceptera att den lagras eller inte. Tillfälliga cookies är dock nödvändiga för att kunna navigera på Bredbandsbolagets webbplats. Webbplatsen fungerar således inte som tänkt om tillfälliga cookies inte accepteras.

Mer information

Ytterligare information om cookies finns på Post-och telestyrelsens hemsida www.pts.se


Inställningar för tredjeparts-cookies 

För att kunna beställa kanalpaket eller logga in på "Mina Sidor" måste din webbläsare acceptera tredjeparts-cookies.


Så här gör du: 

Internet Explorer 7.0
• Klicka på Start -> Kontrollpanelen. OBS! I Windows XP ska du klicka på Windowsknappen Start -> Inställningar -> Kontrollpanelen
• Dubbelklicka på ikonen Internetalternativ
• Klicka på fliken Sekretess
• Klicka på knappen Avancerat
• Välj inställningen "Åsidosätt automatisk Cookie-hantering" under avsnittet Cookies i fönstret "Avancerade sekretessinställningar"
• Välj "Acceptera" eller "Fråga" under "Cookies från tredjepart". OBS! Om du väljer inställningen "Fråga" kommer du bli ombedd att klicka OK, varje gång en webbplats försöker skicka en cookie till dig
• Stäng alla fönster genom att klicka OK för att avsluta 

Internet Explorer 8.0
• Gå till menyn "Verktyg" välj funktionen "Internetinställningar"
• Klicka på fliken Sekretess
• Klicka på knappen Avancerat
• Välj inställningen "Åsidosätt automatisk Cookie-hantering" under avsnittet Cookies i fönstret "Avancerade sekretessinställningar"
• Välj "Acceptera" eller "Fråga" under "Cookies från tredjepart". OBS! Om du väljer inställningen "Fråga" kommer du bli ombedd att klicka OK, varje gång en webplats försöker skicka en cookie till dig
• Markera boxen: Tillåt alltid Sessions-Cookies
• Stäng alla fönster genom att klicka OK för att avsluta 

Firefox (Mozilla)
• Gå till Verktyg
• Välj "Inställningar"
• Klicka på ikonen "Sekretess"
• Under fältet historik hittar du funktionen Firefox kommer att: och ett rullgardinsfönster
• Klicka på rullgardinsfönstret och välj "Använda anpassade inställningar för historiken"
• Markera boxen "Tillåt att webbplatser lagrar kakor" och "Tillåt tredjepartskakor"
• Klicka OK för att avsluta 

Google Chrome
• Klicka på ikonen för "Anpassa och kontrollera Google Chrome"
• Välj Alternativ
• Klicka på fliken "Under huven" för att hitta säkerhetsinställningarna
• Här hittar du en rullgardinsmeny med Cookie-inställningar
• Här ska alternativet "Tillåt alla Cookies" vara valt
• Klicka på knappen Stäng 

Safari (Mac)
• Klicka på Safari-menyn
• Välj inställningar
• Klicka på fliken "Säkerhet"
• Under "Acceptera cookies": välj "Alltid"

Kontakt

Kontakta oss

  • Kundservice Privat
    Telefon: 0770-777 000
    Öppet alla dagar: 8-22 

    Kundservice Företag
    Telefon: 0770-777 111
    Fax: 0770-777 110
    Kundservice, öppet vardagar: 8-18
    Kundsupport, öppet alla dagar: 8-22

    Fastighetsägarservice
    Telefon: 0770-111 333
    Öppet vardagar: 8-18

    Presskontakt
    Presstjänst: 08-41 00 75 55

  • Maila oss
    kundarende@bredband.com för faktura-, abonnemangs- och leveransfrågor eller supportarende@bredband.com för support.

    Huvudkontor Stockholm 
    B2 Bredband AB (publ) 
    Organisationsnummer: 556575-7738 
    Säte: Stockholm 116 88 Stockholm 
    Telefon: 08-506 983 00 
    Fax: 08-549 046 08 
    Besöksadress: Katarinavägen 15 
    Leveransadress: Stadsgården 14

Köptrygghet

Köptrygghet

Vart vänder jag mig om jag inte är nöjd med service, produkter eller tjänster från Bredbandsbolaget?

För oss är det viktigt att du som kund är nöjd. Upplever du att vi inte har uppfyllt ett löfte eller att vi har levererat en produkt som inte motsvarar dina förväntningar så kontakta oss.
 
Som privatperson har du även möjlighet att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) för att få din sak prövad. ARN är en statlig myndighet vars huvudsakliga uppgift är att opartiskt - och utan avgift för parterna - pröva konsumenttvister. 
 
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
 
Som opartisk instans finns även Telekområdgivarna som ger kostnadsfri hjälp för konsumenter om abonnemang inom TV, telefoni och bredband.
 
För EU-medlemmar finns Tvistlösning på nätet för att hjälpa missnöjda kunder. 
Här kan du klaga på en vara eller tjänst som du har köpt på nätet och hitta en neutral utomstående part som kan hantera ditt ärende.
  • Hittade du det du letade efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng

Byt till oss

Byt till oss
Har du bredband hos en annan leverantör och vill byta till oss?

Vi hjälper dig

Testpiloter

Testresultat
Läs vad våra testare tycker och tänker om nya tjänster.

Till resultaten